dissabte, 2 de maig del 2015

   CUBACANT,L'ESSÈNCIA DE  L'HAVANERA,2009


Cubacant,l'essència de l'havanera són dues magnifiques expressions d'amor pel gènere de l'havanera;un espectacle i un disc.
El primer que vaig tenir la sort i el goig de veure i escoltar,va ser l'espectacle.Va ser una tarda de diumenge del 2009 a Palamós.
Feia poc que m'interessava pel món de l'havanera i hi vaig anar encuriosida.M'havien dit que havia d'agradar molt l'havanera per escoltar tot un concert d'havanera clàssica,tan diferent a les cantades de sempre a les que estem acostumats...aquell dia vaig descobrir que m'encisava aquell estil musical,que en volia saber més i que sempre m'acompanyaria.
Tres persones dalt d'un escenari...el senyor que desvetllava sentiments amb les notes d'una guitarra,el que feia bategar el ritme amb la percussió i la veu femenina que cantant i actuant donava calidesa i emoció  als poemes meravellosos amb imatges.
El mestre Castor Pérez,l'Enric Canada i la Neus Mar.
Tots tres ens van regalar un espectacle meravellós,amarat de poesia,elegant,dolç i nostàlgic.
Malhauradament ja no el podrem tornar a veure però els que vam tenir la sort de ser-hi  i el vam saber valorar no l'oblidarem.
Pels que no van poder  gaudir-lo,aquest treball discogràfic serà una excel.lent manera de conèixer l'essència de l'havanera amb tot el seu esplendor de la ma d'un mestre,gran coneixedor i enamorat del gènere,en Castor Pérez.
Per mi quedarà com una de les vivències i records més bonics del meu pas pel món de l'havanera..aquella bonica tarda de diumenge al teatre La Gorga de Palamós.
Una joia i un tresor per tots els que estimem l'havanera.
Gràcies Neus,Enric i Càstor en el record.
Anna Maria Esther
  

1 comentari:

carmina ha dit...

No vaig tenir la sort de veure el concert però tinc el disc i és del millor que sap en el món de l'havanera.La teva presentació és esplèndida.Traspua amor pel gènere i dubto que algú n'hagi parlat tan bé i amb tan de carinyo d'aquest treball.
Carmina