dijous, 14 d’abril del 2011

                   Mostra de L'Havanera Catalana de Palamós 2002



Els Pirates 
1- Gavina Bonica
2-Pescador Sóc d'una Cala
3-Un Cant d'Amor

Els Pescadors de l'Escala
4-La Festa dels Pescadors
5-La Barca Abandonada
6-Cala Montgó

Port Bo
7-Amor Perdut
8-Malalt d'Amor
9-Llevantina

Bergantí
10-Mar de Bonança
11-Mariner de Terra Endins
12-El Canó de Palamós

Peix Fregit
13-La Xefla
14-La Puntaire
15-El Meu Secret

Tots els Grups
16-Lola la Tavernera
17-El Meu Avi

Ortega Monasterio
18-Corrandes Palamosines

En aquest Cd hi trobareu dues de les cançons del blog Les Meves Havaneres;Gavina Bonica (ll.Graells/m. Ricard Viladesau) i Un Cant d'Amor (ll.Carles Casanovas/m.Salvador Dabau)
Aquestes són dues de les meves havaneres preferides i més estimades,magníficament interpretades pel grup Els Pirates de Molins de Rei.
El primer cop que vaig sentir aquestes dues precioses havaneres em van deixar una profunda impressió i amb el pas del temps mai s'ha esborrat el record de la meravellosa versió que en van fer Els Pirates,un estiu del 2002 a l'Arbreda de Palamós.

La Mostra de l'Havanera Catalana es celebra cada mes d'agost al recinte de l'Arbreda de Palamós des del 1978.En un principi s'havia anomenat Festival de la Cançó Marinera i s'hi presentaven havaneres a concurs.
Les cançons d'aquesta mostra són exclusivament en català i tot i l'actual títol, se solen a interpretar d'altres gèneres de la cançó de taverna que no són havaneres: sardanes,boleros i rumbes-havaneres.
És una de les mostres més importants de Catalunya i sempre ha aplegat els grups d'havaneres de més renom,com es pot veure en aquest disc del 2002,que s'ha seguit venent en el mateix recinte  amb força acceptació,fins el 2010.
Un Cd per gaudir de les excel.lents interpretacions d'aquests grups i d'un magnific repertori.
Anna Maria Esther